ХІV Міжнародний конкурс з української мови імені
Петра Яцика
(Завдання ІІ районного (міського) етапу
конкурсу)
3
клас, варіант - 1
Завдання 1
1.1.
Прочитай деформований текст і розташуй його
частини у правильній послідовності
А Через деякий час Сашко і Микита зібралися до лісу.
Вони взяли з собою журавлика та випустили біля будинку лісника.
Б Неподалік від будинку лісника, під дубом, Сашко і
Микита знайшли малого журавля. Нога в нього була поранена.
В Микита приніс журавля додому. Він перев’язав птахові
ногу. Скоро загоїлась нога у журавля. Він почав ходити по двору.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
( 3 бали)
1.2.
Визнач за характерними ознаками стиль
відновленого тобою тексту
А художній
Б науковий
В діловий
( 1 бал)
Завдання
2.
Розглянь звукову схему слова:
′
= •
|
– • –
|
Обери рядок, у якому слово відповідає
поданій схемі
А їжак
Б щастя
В йогурт
(1 бал)
Завдання
3.
Розглянь
схему речення:
Звертання, ========
….. ….. ….
.
Яке з речень відповідає поданій схемі?
А Друже,
прийди мені на допомогу.
Б Ластівки,
повертайтеся навесні в рідні краї.
В Учні, ви
підготували проект з природознавства?
( 1
бал)
Завдання 4.
Прочитай речення: Джерельце під вербою виблискує водою.
У якому відмінку вжито виділене слово?
А родовий
Б давальний
В орудний
( 1
бал)
Завдання 5.
Прочитай текст:
Був теплий сонячний день. На подвір’ї
розгулював зозулястий півень з червоним гребінцем на голові. А на лавочці
сиділа Оксанка і розчісувала червоним гребінцем своє довге волосся.
Яке слово у тексті є
багатозначним?
А волосся
Б півень
В гребінцем
( 1
бал)
Завдання 6.
Обери рядок, у якому записано тільки спільнокореневі
слова
А ліки,
лікар, лікувати
Б
лікарня, лікарні, лікарню
В
лікарняний, лікарняна, лікарі
( 1
бал)
Завдання 7.
Обери рядок, у якому апостроф у словах поставлено
правильно
А буряк, мята, бур’ян,
св’ято
Б м’ята, буряк, бур’ян, свято
В свято, м’ята, бурян, бур’як
( 1
бал)
Завдання 8.
Прочитай слова: кудлатими, із, пробив, снігурі,
одягнули, червоногруді, у, куниця, брату, лишила, під, живі
Розподіли їх на чотири групи і
впиши у відведеному для цього місці.
І група - іменники
|
|
|
|
ІІ група - прикметники
|
|
|
|
ІІІ група - дієслова
|
|
|
|
ІV
група - службові слова
|
|
|
|
( 4
бали)
Завдання 9.
Встав у слова пропущені букви, застосувавши для цього
необхідні правила перевірки написання слів. Перевірні слова запиши.
л..сичка - _______________________________
бері..ки - _______________________________
ж..ві - _________________________________
( 6 балів)
Завдання 10.
Склади і запиши текст - інструкцію щодо догляду за
кімнатними рослинами. Пам’ятай!
В інструкції є заголовок і текст. Текст повинен відтворювати послідовність дій,
носити вказівний характер. Речення мають бути короткі, зрозумілі, стислі,
лаконічні, без зайвих слів. Пиши грамотно. У твоєму тексті має бути близько 60
слів.
(6
балів)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ХІV Міжнародний конкурс з української мови імені
Петра Яцика
(Завдання ІІ районного (міського) етапу
конкурсу)
3 клас, варіант - 2
Завдання 1
1.1.
Прочитай деформований текст і розташуй його
частини у правильній послідовності
А До нього приходили люди, приносили хто зерна, а хто крихти хліба.
Б На березі ставка сидів великий білий лебідь,
розпластавши на холодній землі зламане крило. Він сумно дивився в небо.
В Коли вода почала замерзати, на березі ставка
з’явилася невеличка дерев’яна хатка. Лебідь швидко зрозумів, кому вона має
належати. Обійшов її навколо, заглянув до середини, а потім сміло зайшов і
всівся на сухій соломі.
1
|
|
2
|
|
3
|
|
( 3 бали)
1.2.
Визнач за характерними ознаками стиль
відновленого тобою тексту
А діловий
Б художній
В науковий
( 1 бал)
Завдання
2.
Розглянь звукову схему слова:
′
= •
|
– • – –
|
Обери рядок, у якому слово відповідає
поданій схемі
А йогурт
Б їжак
В щастя
(1 бал)
Завдання
3.
Розглянь
схему речення:
Звертання,
_______ ======== …..
….. .
Яке з речень відповідає поданій схемі?
А Максиме, ти
виконав домашнє завдання.
Б Любий друже,
уважно прислухайся до світу.
В Остапе,
прочитай мені нову книжку.
( 1
бал)
Завдання 4.
Прочитай речення: Під кущем калини була в їжачка тепла нірка.
У якому відмінку вжито виділене слово?
А родовий
Б давальний
В орудний
( 1
бал)
Завдання 5.
Прочитай текст:
Дощ
закінчився, і Марійка з мамою пішли додому. Раптом у них над головами закаркала
ворона. Дівчинка задивилася на неї і вступила в калюжу. «Ех ти, ворона!» -
сказала мама.
Яке слово у тексті є
багатозначним?
А дощ
Б в калюжу
В ворона
( 1
бал)
Завдання 6.
Обери рядок, у якому записано тільки спільнокореневі
слова
А лісовий,
лісового, лісовому
Б
ліс, лісочок, лісник
В
лісова, лісовий, лісовичок
( 1
бал)
Завдання 7.
Обери рядок, у якому апостроф у словах поставлено
правильно
А мор’як, репях, об’ява, цв’ях
Б об’ява, моряк, реп’ях, цвях
В цвях, репях,
об’ява, мор’як
( 1
бал)
Завдання 8.
Прочитай слова: провела, шапками, погожого, до,
пояснює, під, наст, сніговий, червоногруді, краса, у, вирушив.
Розподіли їх на чотири групи і
впиши у відведеному для цього місці.
І група - іменники
|
|
|
|
ІІ група - прикметники
|
|
|
|
ІІІ група - дієслова
|
|
|
|
ІV
група - службові слова
|
|
|
|
( 4
бали)
Завдання 9.
Встав
у слова пропущені букви, застосувавши для цього необхідні правила перевірки
написання слів. Перевірні слова запиши.
з..мовий -
__________________________________
ка..ка -
____________________________________
м..телиця -
_________________________________
(6 балів)
Завдання 10.
Склади і запиши текст - інструкцію щодо догляду за
кімнатними рослинами. Пам’ятай!
В інструкції є заголовок і текст. Текст повинен відтворювати послідовність дій,
носити вказівний характер. Речення мають бути короткі, зрозумілі, стислі,
лаконічні, без зайвих слів. Пиши грамотно. У твоєму тексті має бути близько 60
слів.
( 6
балів)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Комментариев нет:
Отправить комментарий