понедельник, 4 января 2016 г.

Завдання з олімпіади

ХІV Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика
 (Завдання ІІ районного (міського) етапу конкурсу)
3 клас, варіант - 1
Завдання  1
1.1.         Прочитай деформований текст і розташуй його частини у правильній послідовності
А       Через деякий час Сашко і Микита зібралися до лісу. Вони взяли з собою журавлика та випустили біля будинку лісника.
Б       Неподалік від будинку лісника, під дубом, Сашко і Микита знайшли малого журавля. Нога в нього була поранена.
В       Микита приніс журавля додому. Він перев’язав птахові ногу. Скоро загоїлась нога у журавля. Він почав ходити по двору.
1

2

3



( 3 бали)
1.2.         Визнач за характерними ознаками стиль відновленого тобою тексту
А       художній
Б       науковий
В       діловий
( 1 бал)

Завдання 2.
         Розглянь звукову схему слова:
                                      ′
=  •
– • –   
       
          Обери рядок, у якому слово відповідає поданій схемі
А       їжак
Б       щастя
В       йогурт
(1 бал)
Завдання 3.
Розглянь схему речення:
                               Звертання,     ========   …..     …..     ….  .
              Яке з речень відповідає поданій схемі?
                   А       Друже, прийди мені на допомогу.
                   Б       Ластівки, повертайтеся навесні в рідні краї.
                   В       Учні, ви підготували проект з природознавства?
( 1 бал)


Завдання 4.
Прочитай речення:  Джерельце під вербою виблискує водою.
У якому відмінку вжито виділене слово?
А       родовий
Б       давальний
В       орудний
( 1 бал)
Завдання 5.
Прочитай текст:  
         Був теплий сонячний день. На подвір’ї розгулював зозулястий півень з червоним гребінцем на голові. А на лавочці сиділа Оксанка і розчісувала червоним гребінцем своє довге волосся.
Яке слово у тексті є багатозначним?
А       волосся
Б       півень
В       гребінцем
( 1 бал)
Завдання 6.
Обери рядок, у якому записано тільки спільнокореневі слова
А        ліки, лікар, лікувати
Б         лікарня, лікарні, лікарню
В         лікарняний, лікарняна, лікарі
( 1 бал)
Завдання 7.
Обери рядок, у якому апостроф у словах поставлено правильно
А       буряк, мята, бурян, свято
Б       м’ята, буряк, бур’ян, свято
В       свято, м’ята, бурян, буряк
( 1 бал)

Завдання  8.
Прочитай слова: кудлатими, із, пробив, снігурі, одягнули, червоногруді, у, куниця, брату, лишила, під, живі
Розподіли їх на чотири групи і впиши у відведеному для цього місці.
І група - іменники




ІІ група - прикметники




ІІІ група - дієслова




ІV група - службові слова




( 4 бали)


Завдання 9.
Встав у слова пропущені букви, застосувавши для цього необхідні правила перевірки написання слів. Перевірні слова запиши.
л..сичка - _______________________________
бері..ки - _______________________________
ж..ві - _________________________________
( 6 балів)
Завдання 10.
Склади і запиши текст - інструкцію щодо догляду за кімнатними рослинами. Пам’ятай! В інструкції є заголовок і текст. Текст повинен відтворювати послідовність дій, носити вказівний характер. Речення мають бути короткі, зрозумілі, стислі, лаконічні, без зайвих слів. Пиши грамотно. У твоєму тексті має бути близько 60 слів.
(6 балів)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ХІV Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика
 (Завдання ІІ районного (міського) етапу конкурсу)
3 клас, варіант - 2
Завдання  1

1.1.         Прочитай деформований текст і розташуй його частини у правильній послідовності
А       До нього приходили люди, приносили  хто зерна, а хто  крихти хліба.
Б       На березі ставка сидів великий білий лебідь, розпластавши на холодній землі зламане крило. Він сумно дивився в небо.
В       Коли вода почала замерзати, на березі ставка з’явилася невеличка дерев’яна хатка. Лебідь швидко зрозумів, кому вона має належати. Обійшов її навколо, заглянув до середини, а потім сміло зайшов і всівся на сухій соломі.
1

2

3


( 3 бали)
1.2.         Визнач за характерними ознаками стиль відновленого тобою тексту
А       діловий
Б       художній
В       науковий
( 1 бал)
Завдання 2.

         Розглянь звукову схему слова:
                            ′
=  •
– • –  –
       
          Обери рядок, у якому слово відповідає поданій схемі
А       йогурт
Б       їжак
В       щастя
(1 бал)
Завдання 3.
Розглянь схему речення:
                               Звертання,  _______    ========   …..     …..   .
              Яке з речень відповідає поданій схемі?
                   А       Максиме, ти виконав домашнє завдання. 
                   Б       Любий друже, уважно прислухайся до світу.
                   В       Остапе, прочитай мені нову книжку.
( 1 бал)


Завдання 4.
Прочитай речення:  Під кущем калини була в їжачка тепла нірка.
У якому відмінку вжито виділене слово?
А       родовий
Б       давальний
В       орудний
( 1 бал)
Завдання 5.
Прочитай текст:  
         Дощ закінчився, і Марійка з мамою пішли додому. Раптом у них над головами закаркала ворона. Дівчинка задивилася на неї і вступила в калюжу. «Ех ти, ворона!» - сказала мама.
Яке слово у тексті є багатозначним?
А       дощ
Б       в калюжу
В       ворона
( 1 бал)

Завдання 6.
Обери рядок, у якому записано тільки спільнокореневі слова
А        лісовий, лісового, лісовому
Б         ліс, лісочок, лісник
В         лісова, лісовий, лісовичок
( 1 бал)
Завдання 7.
Обери рядок, у якому апостроф у словах поставлено правильно
А       мор’як, репях, об’ява, цв’ях
Б       об’ява, моряк, реп’ях, цвях
В       цвях, репях, об’ява, моряк
( 1 бал)
Завдання 8.
Прочитай слова: провела, шапками, погожого, до, пояснює, під, наст, сніговий, червоногруді, краса, у, вирушив.
Розподіли їх на чотири групи і впиши у відведеному для цього місці.
І група - іменники




ІІ група - прикметники




ІІІ група - дієслова




ІV група - службові слова




( 4 бали)


Завдання 9.
Встав у слова пропущені букви, застосувавши для цього необхідні правила перевірки написання слів. Перевірні слова запиши.
з..мовий  - __________________________________
ка..ка  - ____________________________________
м..телиця  - _________________________________
(6 балів)

Завдання 10.
Склади і запиши текст - інструкцію щодо догляду за кімнатними рослинами. Пам’ятай! В інструкції є заголовок і текст. Текст повинен відтворювати послідовність дій, носити вказівний характер. Речення мають бути короткі, зрозумілі, стислі, лаконічні, без зайвих слів. Пиши грамотно. У твоєму тексті має бути близько 60 слів.
( 6 балів)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Комментариев нет:

Отправить комментарий