вторник, 29 декабря 2015 г.

Тема. Ми – діти твої Україно!
Мета: збагачувати знання учнів про Україну, розвивати активний словниковий запас, пробуджувати  інтерес до вивчення рідного краю, виховувати почуття гордості й любові до Батьківщини.
Обладнання:  карта України, сонечко,  вірші про Україну, Зміївину, таблиці з завданням, аркуші паперу в косу лінію, титульна сторінка з картою і фломастери.
Хід уроку.
1. Організаційний момент. Психологічний настрій.
Учитель.
От і знову дзвінок лунає,
Мелодійно і срібно звучить.
Він до класу дітей закликає,
Щоб успішно добру вас вчить.
2. Бесіда вчителя.
  - Прочитайте на дошці вірш.( Самостійне читання вірша.)
 - Давайте прочитаємо хором.
Ми спитали журавля:
Де найкраща земля?
Журавель відповідає:
Краще рідної немає.
- Поясніть слова журавля. Чому він саме так говорив ( Відповіді дітей.)
- А для вас яке місце найкраще на землі? ( Відповіді дітей.)
-  Прочитайте зашифроване прислів’я і поясніть його значення
т
а
и
л
а
е
з
м
е
д
м
л
я
м
а
д
о
р
а
т
и
л
а
н
и

Та земля мила, де мати народила.
Учитель: Знаєш ти, що таке Батьківщина? ( Відповіді дітей.)
Учень
 Батьківщина – це ліс осінній,
 Це домівка твоя і школа
 І гаряче сонячне коло.
                Батьківщина – це труд, і свято,
                Батьківщина – це мамо й тато,
                Це твої найщиріші друзі.
                І бджола у веснянім лузі.
                Батьківщина – це рідна мова,
                Це дотримане чесне слово…
Учитель.
 - Якими іншими словами можна замінити слово Батьківщина? (Україна, Вітчизна, край, рідна земля, держава, земля моїх батьків)
- З кожного ряду знайдіть букву, яка відрізняється від інших. З  цих букв складіть вислів.
ссссоссс          вввзвв
ггггтгг            єєєеєєє
ннннчнн        лллмлл
лллалл           ааалаа
                        рррярр
Отча земля.
3. Учитель.
Як ви думаєте, про що ми будемо сьогодні говорити ? Прочитайте тему заходу. Як ви розумієте його «Ми – діти твої Україно»? ( Відповіді дітей.)
4. Робота над темою .
1) Бесіда вчителя.
Українці мають славну історію і традиції. Мають вони і свою державу. А кожна держава має свої національні символи, які люди шанують і бережуть. На Україні люди вшановують і народні символи.
2) Творча робота.
 Відшукайте в чарівній таблиці заховані слова, які називають народні і державні символи.
к
п
р
а
п
о
р
я
с
т
о
у
г
і
м
н
в
і
к
а
л
и
н
а
е
т
р
и
з
у
б
н
р
у
ш
н
и
к
м
е
б
а
р
в
і
н
о
к
а
с
ж
и
т
о
я
л
Що вони означають? ( Записи на дошці.)
Прапор, гімн, тризуб.
Верба – здоров’я, міць.
Жито – достаток.
Калина – краса, молодість.
Барвінок – вічність.
Рушник – щаслива доля.
3) Словникова робота.
Вчитель.
 А тепер поповнимо свій словничок. Назвіть столицю України. Правильно. Київ – столиця України. А що означає слово «столиця»? Походить воно від слова «стіл». Так у Київській Русі звали трон «престол». Отже столиця – це місце, де перебував князь, тобто місце за столом. Очевидно, що слово «стіл» утворилося від дієслова «стелити» в прадавні часи, коли вождь племені на зібраннях сидів чи стояв на спеціальній підстилці зі шкір чи килимів
5.   1)  Розповідь вчителя.
 Слово Батьківщина – від слова батько. Це земля, на якій ви народилися і     ваші діди, і ваші батьки, і всі ми. У кожного з нас є своя маленька  Батьківщина. Це місто, селище або село в якому ми живемо.
2)     Гра «Додай слово.»
 Де не глянь – ріки, гори, ліси,
 Полонини, озера, поля …
 Не знайти ще такої краси,
 Як на нашій планеті … (земля.)
  3) Перегляд патріотичних мультфільмів телеканалу Плюсплюс «Це все наше і все твоє»
Обговорення мультфільмів.
4) Хвилинка розвитку мовлення.
Учитель.
 Кожна людина пишається своєю рідною землею. Завжди хоче сказати про неї найкращі слова. І зараз учні розкажуть вірш про рідну землю.
Учні:
Ось тихий вечір
Прийшов до нас
Весь край мій обгорнуло
Рожеве мариво.
Світять зорі ,
І місяць вигляда.
А я дивлюсь навколо
Нічна це дрімота.
Лани, луги і луки
Поснули вже давно,
Лиш тільки серця звуки
Лунають голосно
Тремтить душа, мов птаха,
Мов крапелька роси,
Неначе я пірнула
До вирію краси.
Десь соловей співає
Тополенька шумить,
Ніколи не забуду
Я цю прекрасну мить.
Ніколи не забуду
Цього моменту я,
Бо це все – Зміївщина,
Бо це моя земля!
Учитель.
А які гарні слова, речення склали б ви своїм друзям про рідну Україну?
Розкажіть
5) Пізнавальна сторінка. Розповідь учня.
Сьогодні територія нашої держави поділяється на 24 області, у кожної є свій обласний центр. Наша область називається Харківська, її обласний центр місто Харків. А ми живемо на Зміївщині.
 6) Повторення усної народної творчості. Робота з казками.
Учитель.
 Батьківщина – це казки, які приходять до нас із книжок, із давнини, із розповідей бабусь і дідусів. Відгадайте, з яких казок ці рядки.
- Чуємо, чуємо, - та не материн це голосок (Вовк та семеро козенят)
- Мишка - шкряботушка, жабка-скрекотушка, а ти хто? (Рукавичка)
 - І давно ми не бачилися, голубчику. Давай на радощах поцілуємося      (Лисиця та Їжак)
- От Лисичка до глечика – голова не влазить. (Лисичка та Журавель)
- А хто молотитиме? – спитав Півник (Колосок)
- А тепер прочитайте другий вірш на дошці.
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна)
- Як можна пояснити значення двох останніх рядків?  (Відповіді дітей.)
7. Підсумок .
Учитель.
 Сподіваюсь вам сподобався наш захід. А тепер перевіримо чи були ви уважні. Робота з тестами.
1) Знайдіть зайве слово.
Вітчизна, держава, отча земля, підручник.
Дунай, Десна, Донець, Дніпро.
2) На скільки областей поділяється Україна  54,  20,  24?
3)Які гори в Україні  Карпати,  Кавказькі гори,  Памір?
4) Об’єднайте слова в речення.
Існувати народ без мови не може.
  

5) Що для вас означає слово Батьківщина?  (Дописати слова на промінцях) 

  



Заключне слово вчителя. Навчаючись у 3 класі, ви дізнаєтесь багато про свою Батьківщину. Запам’ятовуйте  все: історію міст і сіл, назви вулиць, річок, імена людей. І будьте щасливі в своїй рідній Україні. Люби та знай свій рідний край!

                 

Комментариев нет:

Отправить комментарий